Ontdek de Beste Online Casinos NederlandSpannende SpeelmogelijkhedenIn de afgelopen jaren zijn de beste online casinos Nederland uitgegroeid tot een van de spannendste en meest toegankelijke manieren om te genieten van casino-entertainment zonder ...
Lees verder Vindbaar in Google met SEOBOBOntdek de Kracht van Zoekmachine OptimalisatieIn de hedendaagse digitale wereld is het essentieel om vindbaar in google met SEOBOB te zijn. Zoekmachine optimalisatie is niet zomaar een buzzwoord; het is een ...
Lees verder De invloed van hypotheekrente op de woningmarktDe hypotheekrente speelt een fundamentele rol in de Nederlandse woningmarkt, met verreikende gevolgen voor zowel woningkopers als de bredere economische omgeving. Wanneer deze rente stijgt of daalt, heeft di...
Lees verder Waarom promoties gebruiken?
Om je omzet te verhogen of jouw product (opnieuw) onder de aandacht te brengen gebruik je promoties. Dat kan op verschillende manieren: je organiseert een evenement, je komt met een actie, je geeft (extra) korting, je brengt een folder uit, of geeft spullen weg bijvoorbeeld tijdens een Open Dag: een agenda, een blocnote, pennen, een sleutelhanger, een kalender, een mok en andere leuke spullen waar jij de naam van je bedrijf op laat plaatsen. Denk daarbij zeker ook aan de kinderen als je een Open Dag organiseert, geef ze iets leuks mee naar huis, kleurplaten bijvoorbeeld. Volwassenen vinden het fijn als de kinderen blij zijn met een cadeautje, dat zorgt voor een positief beeld over jouw bedrijf. Hoe meer bekendheid des te groter de omzet, onthoud dat. Eerst investeren en daarna winst boeken dat gebeurt er als jij je bedrijf gaat promoten. Een investering die (als het goed is) altijd dubbel en dwars wordt terugverdiend door een hogere omzet.
Promoot je product op meer dan één manier
Alles wat je doet om je bedrijf of product naamsbekendheid te geven valt onder het promoten ervan. Actie voeren door middel van het plaatsen van advertenties in plaatselijke en landelijke dagbladen, ludieke acties, tv reclames, het voegt allemaal iets toe om een bedrijf of product aan de man te brengen. Je kunt op meer dan één manier je bedrijf of product promoten en dat is zelfs aan te raden. Men moet als het ware niet meer om jouw product heen kunnen, overal is het zichtbaar aanwezig door de promoties. Voorbeelden van promotiemateriaal: vlaggetjes, stickers, tassen, kaarsen (in de feestmaand december), notitieboekjes, snoepjes of bonbons, bidons, badhanddoek, keycords. Leuke spullen met de naam van jouw bedrijf erop vermeld of het logo om mee te geven tijdens een Open Dag of aan klanten die jouw shop bezoeken, zal in goede aarde vallen bij de ontvangers (potentiële klanten). En wat te denken van het sponsoren van een plaatselijke club door shirts en/of shorts met jouw logo te leveren?
De feestmaand december
De feestmaand december is bij uitstek geschikt om cadeautjes uit te delen. Cadeautjes die dienen als promotie voor jouw bedrijf en/of product. Je plaatst je bestelling van promotiemateriaal en laat er de naam van je bedrijf op afdrukken, ook jouw logo is een optie. Relatiegeschenken worden zeer gewaardeerd en ze zorgen tevens voor (nog meer) naamsbekendheid. Laat van je horen en zien door gebruik te maken van promoties. Het is om te beginnen een kostenpost voor het bedrijf, maar dergelijke acties verdienen zichzelf terug. Kijk goed voor welke leeftijdscategorie jij promotiemateriaal wilt gebruiken, welke groep wil je bereiken?